Loading...

Blog

Hvad er bruttolønsordning på kontormøbler?

En bruttolønsordning kaldes også en lønomlægning eller en fleksibel lønpakke. Med en bruttolønsordning går medarbejderen ned i løn og får i stedet et eller flere personalegoder fra sin arbejdsgiver. I dette tilfælde er der tale om en bruttolønsordning på ergonomiske kontormøbler og tilbehør til hjemmearbejdspladsen.

Møblerne betaler medarbejderen selv over en periode, og ordningen koster derfor reelt ikke arbejdsgiveren noget. Arbejdsgiveren skal blot lægge ud for kontormøblerne ved anskaffelsen. Betalingsperioden fastlægger arbejdsgiver og medarbejder. Den er som tommelfingerregel min. 12 måneder og strækker sig som regel over 12-36 måneder.

Udgiften til kontormøblerne bliver trukket af medarbejderens løn før skat – altså af bruttolønnen. På den måde får medarbejderen en betydelig skattebesparelse, og møblerne bliver væsentligt billigere, end hvis de skulle købes privat. Det betyder, at der kan blive råd til endnu mere ergonomiske kvalitetsmøbler i smukt design. Desuden betyder skattereglerne på området, at kontormøbler som personalegode i modsætning til mange andre goder ikke beskattes efterfølgende.

Kan jeg få en bruttolønsordning på hjemmearbejdsplads?

I princippet kan alle virksomheder og lønmodtagere benytte sig af en bruttolønsordning og de mange fordele, den giver. Der er dog en række krav til selve ordningen, som skal overholdes. F.eks. skal ordningen indebære en reel lønnedgang for medarbejderen, og aftalen skal ligge som et skriftligt tillæg til lønaftalen. Der er også regler for, hvornår der kan indgås en bruttolønsaftale. Alt det praktiske kan du læse mere om under Regler og krav til bruttolønsordning.

En bruttolønsordning på hjemmekontor er en gevinst for alle

Uanset om du er arbejdsgiver eller ansat, er der meget at vinde ved en bruttolønsordning på kontormøbler. Som arbejdsgiver sikrer du dig, at du overholder arbejdsmiljølovens krav til indretning af hjemmekontorer, og du hjælper med at sikre medarbejdernes trivsel og helbred, når de arbejder hjemmefra. Det betyder en øget produktivitet og færre sygedage.

Sidst – men absolut ikke mindst – har du har ingen udgifter selv. Du får kun en mindre kapitalforskydning, når du lægger ud for møblerne. Herefter betaler medarbejderne af til dig, indtil møblerne er betalt helt ud. Vælger du en bruttolønsaftale hos os, sørger vi desuden for både levering og service.

Medarbejdere sparer penge gennem skattebesparelser, fordi betalingen for møblerne trækkes af bruttolønnen. Det betyder, at de nu får mulighed for at købe top-ergonomiske møbler af den højeste kvalitet til hjemmekontoret til en meget reduceret pris i forhold til ved privatkøb.

Det er altså slut med at arbejde fra sofaen eller køkkenbordet med gener og smerter til følge. Samtidig kan medarbejderne købe smukke kvalitetsmøbler, som de har lyst til at have stående fremme i deres hjem.

Vi samarbejder med Atea og Benify

Har I allerede en aftale hos Atea eller Benify, kan I nemt bestille kontormøbler til hjemmearbejdspladsen direkte på deres portal. Klik på logoerne for at læse mere om mulighederne hos vores samarbejdspartnere.