Loading...

FAQ

Ofte stillede spørgsmål
  • Hvornår kan jeg indgå en bruttolønsaftale?

    En bruttolønsaftale skal udformes som et tillæg til lønaftalen. Tillæg til lønaftaler foretages som udgangspunkt kun en gang om året i forbindelse med lønforhandling, men kan også foretages ved akut behov for f.eks hjemmearbejde.

  • Hvilke besparelser opnår jeg som arbejdsgiver?

    Som arbejdsgiver sparer du hele udgiften til kontormøbler. Derudover får du fradrag for anskaffelsessummen og momsrefusion af den skønnede erhvervsmæssige andel. Slutteligt kan medarbejderne frikøbe kontormøblerne af dig for en scrap-pris, når aftalen udløber.

  • Hvilke møbler må man købe på aftalen?

    Der må købes møbler, som lever op til arbejdsmiljølovens krav til indretning af hjemmekontor. F.eks. står det beskrevet, at arbejdsforholdene skal være “sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarlige”.

  • Hvad hvis medarbejderen ikke vil overtage møblerne?

    Ønsker medarbejderen ikke at frikøbe møblerne efter aftalens udløb, er det virksomhedens møbler. Vi laver en aftale med dig, hvis vi skal tage dem retur eller afhente dem hos brugeren.

MANGLER DU SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL?

Kontakt os og få hjælp